Rendben van a vérnyomása?

Életmódváltoztatással a magas vérnyomás kezelhető!A magas vérnyomás jelei lehetnek a szédülés, a fejfájás, a fáradtságérzet, nehézlégzés, orrvérzés, látászavarok, mellkasi fájdalom és idegesség is.
De előfordul az is, hogy semmilyen tünet nem figyelmeztet a betegségre...

Pedig a hipertónia, azaz a magas vérnyomás betegség az egyik döntő oka az agyi érbetegségeknek. Az agyvérzés, más néven stroke, a harmadik leggyakoribb halálozási ok a világon. Magyarországon tavaly több mint tizennyolc-ezren haltak meg agyvérzésben.

Gondolom, nem okozok nagy meglepetést, ha azt mondom, hogy életmód-változtatással ezen a területen is tudunk mit javítani.

Mi is a magas vérnyomás betegség?

Életmódváltoztatással a magas vérnyomás kezelhető!A vérnyomás mérésekor azt vizsgálják, hogy a szív mekkora erővel pumpálja a vért az erek falára.

A vérnyomás megemelésével alkalmazkodik szervezetünk a különböző külső hatásokhoz, így az időjáráshoz, a fizikai terheléshez vagy a lázhoz.

Alaphelyzetben e hatások elmúltával a vérnyomás visszatér a normál értékére. Abban az esetben, ha a megemelkedett vérnyomás tartós, és nem csökken rövid időn belül a normál tartományon belülre, kialakulhat a magasvérnyomás-betegség.

Mennyi az annyi?

Életmódváltoztatással a magas vérnyomás kezelhető!A felkaron, ülő helyzetben mérve 135/85 Hgmm alatti vérnyomás tekinthető normálisnak. Ez természetesen a kor és sportolás függvényében változik.

A vérnyomás első értéke a szisztolés nyomás, mely a bal kamra összehúzódásakor, míg a második értéke a diasztolés nyomás, a kamra elernyedésekor mérhető nyomás.

A nehézségi erő hatására, álló helyzetben a szív feletti erekben alacsonyabb, a szív alatti erekben magasabb. Fekvő testhelyzetben ez a nyomáskülönbség kiegyenlítődik.

Az okok

Életmódváltoztatással a magas vérnyomás kezelhető!Sokszor nem meghatározható a betegség kezdete, ráadásul számos tényező, rizikó faktor kölcsönhatása révén alakul ki.

Ezek közül a legfontosabbak a genetikai-örökletes tényezők, a túlsúly, a dohányzás, a mozgásszegény életmód, a túlzott kávé- és alkoholfogyasztás, illetve a fokozott só bevitel, a magas koleszterinszint és a stressz.

Ez a csoport az ún. elsődleges, vagy más néven esszenciális hipertónia. Az érintetteket hipertóniabetegeknek nevezzük.

A másik csoportba azok a betegek tartoznak, akik magas vérnyomásértékeit egy alapbetegség, pl. egyes szívbetegségek vagy vesebetegségek okozzák. Ebben az esetben másodlagos, azaz szekunder hipertóniáról beszélünk.

Megelőzés

Életmódváltoztatással a magas vérnyomás kezelhető!A magas vérnyomás kezelésében nagyon nagy szerepe van a megelőzésnek.

Igen fontos a megfelelő táplálkozás, hiszen a mai feldolgozott, finomított félkész ételek helyett friss, tápanyag dús, egészséges ételekkel sokat segíthetünk testünknek a védekező képesség növelésében.

Lehetőleg sportoljunk, mivel az edzettség segít visszaállítani a normál értékeket, és feldolgozni a mindennapi stressz-helyzetet.

Minden nap legalább 2-3 liter tiszta vizet kell inni, hogy hígabb legyen a vér, és kisebb munkával járjon a továbbítása.

Növelnünk kell a zöldségek, gyümölcsök fogyasztását, ezáltal javítva a vitamin és rost bevitelt. A rostok megkötik a vérben található zsírokat, ezzel pedig segítik azok kiürülését, megelőzik a lerakódásokat.

Életmódváltoztatással a magas vérnyomás kezelhető!Ezzel egy időben csökkentenünk kell a hús és állati fehérje, zsiradék, illetve fehérkenyér fogyasztást, de le kell mondanunk a dohányzásról és a kávézásról is!

Fűszerezésnél figyelnünk kell a cayen bors és az őrölt pirospaprika mennyiségére. Természetesen a minimálisra kell csökkentenie a só fogyasztását, de a legjobb, ha sikerül véglegesen elhagynia.

Ugyanakkor bizonyos ételek fogyasztásával célzottan tudunk segíteni testünknek. A fokhagyma jótékony hatásait évezredek óta ismerik világszerte. Természetes értágító, csökkenti a vér káros LDL-koleszterin szintjét, véralvadás gátló és vérnyomáscsökkentő hatása is közismert.

Vérnyomás csökkentő hatása van még a citromfűnek, vízhajtó hatása miatt a lestyánnak és a mustárnak, ami egyébként csökkenti az érelmeszesedést is. A rozmaring javítja a vérkeringést, a zeller pedig szintén erős vízhajtó.

Csak semmi pánik!

Életmódváltoztatással a magas vérnyomás kezelhető!A magasvérnyomás-betegségek kialakulásának oka több mint 80 százalékban a stressz és az idegeskedő életvitelünk.

Ráadásul a legtöbb betegség kiváltó okaként is a stresszt tehetjük felelőssé.

A stressz reakciók közül, hipertónia betegség szempontjából nézve, az egyik legfontosabb folyamat, hogy stressz hatására a vese növeli a nátrium újra felszívódását, és serkenti a kálium kiválasztását. A káliumveszteség és a nátrium-visszatartás egyesült hatása növeli a folyadék mennyiséget, és emeli a vérnyomást.

Az adaptogén gyógynövények közé tartozó Rhodiola rosea tudományosan dokumentált hatásai közé tartozik az is, hogy normalizálja a mellékvesekéreg által termelt stressz hormon szintet, így megakadályozza a tartós vérnyomás-emelkedést.

De ezen kívül erősíti a szívizomzatot, szabályozza a szívritmust, optimalizálja a vércukor szabályozást és erőteljes antioxidáns hatást is kifejt. Ha úgy érzi, hogy a kelleténél több stressz van az életében, akkor feltétlenül kattintson át, és olvassa el hogyan lehet a segítségére a különleges hatású Rhodiola rosea.

Az érszűkület

Életmódváltoztatással a magas vérnyomás kezelhető!Az érelmeszesedés okozta érszűkület is jelentősen növeli a vérnyomást.

A koleszterin szint emelkedésével kezdődnek a bajok, és a legrosszabb esetben akár egy szívinfarktus vagy agyvérzés is lehet a vége.

A koleszterin nagyon fontos vegyület a testünk számára, szinte minden szervünk nélkülözhetetlen alkotó része. A HDL-koleszterin, a "hasznos", amely visszajuttatja a koleszterint a májba, ahol feldolgozásra kerül, és kiválasztódik a szervezetből.

Az LDL-koleszterin viszont fokozza a zsírok lerakódását az érfalban. Az érszűkület megelőzésekor az a célunk, hogy ezeket a lerakódásokat megszüntessük, vagy eleve megakadályozzuk a kialakulásukat.

Fontos, hogy minden nap fogyasszunk emészthető és emészthetetlen rostokat (ballasztanyagokat). Csökkentsük le a zsíros ételek mennyiségét, és ezzel egy időben fokozzuk a lenmagolaj, az extra szűz olivaolaj, a fokhagyma és a tengeri halak fogyasztását. Érdemes bevonni a táplálék-kiegészítésből a lecitint és a krómot is. De ha többet szeretne megtudni erről a témáról, akkor olvassa el a koleszterinszint csökkentéssel foglalkozó írásunkat.

 

A vérnyomás emelkedéssel járó megbetegedések az utolsó évtizedekben rendkívül gyakorivá váltak a civilizált országokban. Magyarország felnőtt lakosságának 15-20 százaléka, a hatvan év felettiek több mint fele magas vérnyomás betegségben szenved.

Sokan sajnos már csak olyan stádiumban veszik észre a bajt, amikor már nagyon nehéz rajta segíteni. Pedig évenkénti ellenőrzéssel, ésszerű táplálkozással és rendszeres testmozgással megelőzhető a magas vérnyomás kialakulása. Alakítsa át életmódját, hiszen az egészség életforma!

Vitalitás tippek a Vitallandtól

Iratkozzon fel az egészség hírlevelére, hogy rendszeresen megkapja tudományos életmód cikkeinket. Nélkülözhetetlen információkat és hasznos tanácsokat, amelyekkel éveket nyerhet magának!

Ez egy bizalmasan kezelt levelezõ lista,
így adatai semmiképpen sem kerülhetnek illetéktelen kezekbe!



Legyen a munkatársunk! Ismerje meg páratlan üzleti ajánlatunkat!